Kvalitetspolicy
Syfte och övergripande mål
Denna policy beskriver de förhållningssätt som ska leda till att Väg & Miljö bedriver ett systematiskt kvalitetsarbete och uppfyller tillämpliga lag- och kundkrav.
- Varje kund ska efter avslutat uppdrag uppleva att vi haft ett gott samarbete, arbetat enligt de senaste rönen på marknaden, och att våra insatser bidragit till balans mellan miljö och utveckling.
- Vi ska utveckla nya metoder och ta till oss nya kunskaper för ökat värdeskapande för våra kunder, samhället och miljön.
- Vi ska ha tydliga och effektfulla processer.
- Vi ska ha ett högt medarbetarengagemang och en företagskultur som främjar självstyre och personlig utveckling.
Arbetssätt och riktlinjer
Vårt kvalitetsarbete ska harmonisera med ISO 9001 genom att vi arbetar enligt fastställda rutiner och processer samtidigt som vi bedriver ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete.
- Vi ska årligen sätta mål som innebär att vår verksamhet och våra ledningssystem genomgår förbättringar. Målen och dess aktiviteter ska vara tydligt fördelade och följas upp regelbundet inom hela företaget.
- Väg & Miljö ska sträva efter att hålla en mångfald av kompetenser och att i så stor utsträckning som möjligt låta de olika kompetenserna mötas för att tillföra fler perspektiv till ett uppdrag.
- Vi ska bedriva kontinuerlig bevakning av kunskaps- och metodutvecklingen inom respektive arbetsfält. Viktiga delar i förbättringsarbetet är dels intern återföring av erfarenheter från uppdrag, dels externa samarbeten där vi kan utbyta erfarenheter och arbetssätt.
- Underleverantörer ska uppfylla aktuella uppdragskrav och bidra till en förbättrad kvalitet på våra tjänster.
Caroline Carlsson, VD